سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاریابی ملی کار

نظر

استخدام

استخدام توافقی است بین کارفرما و کارمند مبنی بر اینکه کارمند خدمات خاصی را ارائه دهد و در مقابل، حقوق یا دستمزد ساعتی به کارمند پرداخت می‌شود.قرارداد کار برای یک کارمند می تواند یک تبادل شفاهی، ایمیل کتبی یا نامه پیشنهاد

شغلی باشد و معمولا این قرارداد در مصاحبه یا در یک قرار رسمی کار نوشته می‌شود.

ار قراردادی است که در آن کارفرما متعهد می‌شود که در ازای کار به کارمند حقوق بدهد، کارفرماها اغلب کارکنان را در مورد وظایف شغلی خاص و الزامات شغلی آموزش می‌دهند.قبل از شروع کار، طرفین باید در مورد جزئیات شرایط و ضوابط کار

به همراه شرایط و ضوابط پرداخت کار به توافق برسند.

از جمله مواردی که در یک قرار دادکاری به هنگام استخدام بین کارفرما و کارمند ذکر می‌شود عبارت اند از :

حقوق و مزایا: در این مرحله، برای تعیین حقوق و مزایا، شرایط شغلی و تجربه کاری کارمند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کارفرما و کارمند در این مرحله باید به توافق برسند که حقوق و مزایا برای کارمند، به نحوی باشد که او را برای ادامه کار در شرکت متقاعد کند.

شرایط کاری: شرایط کاری شامل تعداد ساعات کاری، روزهای تعطیل، تعطیلات سالانه و سایر شرایط کاری است. کارفرما و کارمند باید در این مرحله به توافق برسند که شرایط کاری برای کارمند مناسب باشد.

شرایط قرارداد: شرایط قرارداد شامل مدت قرارداد، شرایط فسخ قرارداد، شرایط انتقال قرارداد و سایر شرایط است. کارفرما و کارمند در این مرحله باید به توافق برسند که شرایط قرارداد برای هر دو طرف قابل قبول باشد.

توانایی‌ها و تجربه: در این مرحله، کارفرما و کارمند باید به توافق برسند که توانایی‌ها و تجربه کارمند با شغل مورد نظر سازگاری داشته باشد.

آموزش و پیشرفت: در صورتی که شرکت برای پیشرفت کارمند، آموزش و برنامه‌های رشد شغلی ارائه می‌دهد، کارفرما و کارمند باید در این مرحله به توافق برسند که شرایط آموزش و پیشرفت برای کارمند مناسب باشد.

 

انواع استخدام

استخدام به معنای جذب نیروی کار به منظور انجام کارهای مشخص در یک سازمان یا شرکت است. انواع مختلفی از استخدام وجود دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

پاره وقت: کار پاره وقت زمانی است که یک کارفرما شما را استخدام می کند تا کمتر از ساعت تمام وقت کار کنید. این معمولاً معادل 10 تا 30 ساعت در هفته است.

تمام وقت: در این نوع استخدام، معمولاً با حقوق و مزایای کامل و شامل بیمه و مرخصی می‌باشد و کارکنان به عنوان یک عضو اصلی از سازمان شرکت می‌کنند.

استخدام فصلی : استخدام فصلی استخدام موقت است که در آن شرکت نیرو برای مدت معینی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال گردشگری، کشاورزی، ماهیگیری و غیره.

در این گونه پروژه ها به مدت چند ماه یا برای یک مورد خاص مربوط به پروژه تعیین تکلیف می شود و قراردادهای کاری در پایان دوره فسخ می شود.این سرویس برای افراد جویای درآمد کوتاه مدت و یا دانشجویان جویای کار در ایام تعطیلات نیز مناسب است.

استخدام موقت: به نوعی از استخدام گفته می‌شود که در آن کارکنان برای مدت زمان محدودی به شرکتی استخدام می‌شوند. این نوع استخدام معمولاً برای پروژه‌هایی که نیاز به نیروی اضافی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در برخی موارد، این نوع استخدام به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در اوقات پرتلاطم، نیروی انسانی اضافی داشته باشند و در زمان‌های کم‌فعالیت، هزینه‌های استخدام پایین‌تری داشته باشند.

منبع: https://virgool.io/@m_55088609/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-pdazn9cyxos2